Városlista
2024. szeptember 19, csütörtök - Vilhelmina

Hírek

2017. November 16. 17:19, csütörtök | Belföld
Forrás: mti

Jogsértő reklám miatt 20 milliós büntetést kapott egy webáruház

Jogsértő reklám miatt 20 milliós büntetést kapott egy webáruház

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 20 millió forint bírságot szabott ki az Extreme Digital Zrt.-re, mert az tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a 2015-ös Black Friday kampányában

- közölte a GVH csütörtökön az MTI-vel. A hivatal közleménye szerint az Extreme Digital 2015. november 20-ára (Black Friday) hirdetett kommunikációs kampányában azt ígérte a fogyasztóknak a "Több száz termék vár rád csak egy napon át akár 70 százalék kedvezménnyel!" szlogennel, hogy az akcióban nagymértékű kedvezménnyel érhetők el termékei.

A különböző felületeken megjelent reklámok értékelésekor a GVH figyelt a kampány célzott jellegére, a tárgyára, valamint időszakára, mivel ezekkel hatékonyan lehetett felkelteni a fogyasztók figyelmét, és így lehetővé vált a forgalom jelentős növelése.

Megállapították, hogy az Extreme Digital tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert a reklámjaiban megjelölt kedvezmény kizárólag olyan termékekre volt elérhető, amelyek sem átlagáruk, sem pedig a jellegük alapján nem tekinthetők tipikus termékeknek. Emellett a kínált termékek mindössze kevesebb, mint egy százaléka volt elérhető a reklámjaiban megjelölt "akár 70 százalékos kedvezménnyel", illetve jóval kevesebb, mint 10 százaléka "akár féláron".

A hivatal gyakorlatában az "akár állítások" megtévesztők, ha a promócióban elérhető termékek nem tekinthetők a vállalkozás által forgalmazott vagy a reklámban megjelölt termékkört illetően tipikus termékeknek, és az "akár állítással" érintett termékkör reálisan nem elérhető, mert nem éri el a termékkínálat 10 százalékát.

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott.

Súlyosító körülményként értékelte, hogy a vizsgált kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, erőteljes üzenetet közvetített, tekintettel az üzenet egyszerűségére, egyértelműségére, hangsúlyosságára és fogyasztói árra vonatkozó jellegére, eredményeként az Extreme Digital megrendeléseinek száma - és így bevétele is - jelentősen nőtt.

A hivatal enyhítő körülményként értékelte, hogy a vállalkozás a jogsértés elkövetésekor kis- és középvállalkozásnak minősült.

Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója a GVH döntését kommentálva közölte: ahogy 2015-ben, úgy a pénteki Black Friday-en is lesznek 70 százalékos, sőt 77 százalékos akciók. Két évvel ezelőtt mintegy ötvenezren vásároltak a Black Friday-en, csaknem 30 százalékkal többen, mint az előző évben, és idén is jelentős vásárlói létszámnövekedéssel számolnak. A cég tapasztalatai szerint a fogyasztók pontosan értik, mi zajlik egy ilyen akciós napon, ahol rövid ideig óriási kedvezményeket érhetnek el - tette hozzá.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Szeptember 19. 15:28, csütörtök | Belföld

Árvíz - OVF: megkezdődött a Duna tetőzése a Szigetköznél

2024. Szeptember 19. 06:00, csütörtök | Belföld

Árvíz - Orbán Viktor: megkezdődött a védekezés legnehezebb szakasza

Megkezdődött az árvízi védekezés legkomolyabb és legnehezebb szakasza, ami a számítások szerint jövő hét csütörtökig tart

2024. Szeptember 19. 06:00, csütörtök | Belföld

Árvíz - OVF-szóvivő: kisebb lesz az árvíz, mint 2013-ban

A becslések szerint a maximális vízszint 40 centiméterrel alacsonyabb lesz, mint a 2013-as nagy árvíz idején Budapestnél, illetve a város feletti folyószakaszokon -

2024. Szeptember 18. 06:00, szerda | Belföld

Hirado.hu: ismét meghívta a közmédia Orbán Balázst és Magyar Pétert vitára

Ismét meghívta Orbán Balázst, a miniszterelnök politikai igazgatóját és Magyar Pétert, a Tisza Párt elnökét az M1 aktuális csatorna és a hirado.hu közös csütörtök esti hírháttér műsora, a 48 perc szerkesztősége vitára - írta a h