Hírek
2012. Március 24. 14:01, szombat |
Belföld
Forrás: OrientPress
Lézengő utasok a 2-es terminálon

Változó képet mutat jelenleg a budapesti nemzetközi repülőtér.
A fapadosokra berendezkedett 1-es terminálon egy átlagos nap délelőttjén is sűrű az utasforgalom, nem úgy a 2-es terminálon, ahol a Malév leállása alapvetően megváltoztatta a képet: a kereskedelmi létesítmények legtöbbje kong az ürességtől - írja a Magyar Hírlap.
A regionális vezető szerepbe vetett bizalom ábrándja szertefoszlott, immár végérvényesen Bécs vagy Prága, de inkább utóbbi lehet a kelet-közép-európai központ. Mint ismert a légikikötőt üzemeltető társaság vezetése úgy döntött, hogy két létesítményt egyszerre a megváltozott körülmények miatt nem érdemes fenntartani, azaz az 1-ről átköltöztetik a légitársaságokat a 2-es terminálra. Mindez azt jelenti, hogy aki a 2-es terminálon is és az 1-esen is működtet üzletet, az átköltözik, aki nem, az lehúzhatja a rolót. Konkrét előkészületek a gyakorlatban még nem kezdődtek meg, így a tulajdonosok sem tudják mi a teendő.
Hardy Mihály, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. kommunikációs vezetője a lapnak azt mondta: a tervek szerint nyár elejére átköltöztetik a légitársaságokat. Ehhez azonban meg kell állapodni az üzletek bérlőivel is. Itt azok lesznek kedvezőbb helyzetben, akik a 2-esen is működtetnek kiszolgáló létesítményt. Akik nem, azokat mindenképpen ki kell fizetni, ugyanis többéves bérleti szerződések vannak érvényben. Arra pedig nem lehetett számítani, hogy a nemzeti légitársaság leállásával felborul ez a piac.
A nemzetközi repülőtér 1-es terminálja tavaly 2,3 millió, míg a 2-es 6,6 millió utast fogadott. Ez még mindig messze van attól a 15 milliós éves forgalomtól, amit önmagában a 2-es terminál is képes lenne ellátni, sőt a BA terveiben középtávon – az évtized végéig – húszmillió utas szerepelt. Igaz, ezeket a merész terveket még a válság előtt fogalmazták meg a befektetők. Az 1-es bezárása viszont a 2-es terminálon levő boltok forgalmát lendítheti fel. Mi tagadás, erre számítanak is az üzemeltetők. A forgalom ugyanis nagyon csekély, az éttermekben, bisztrókban, de még az újságárusoknál is csak lézengenek a vendégek.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2025. Április 16. 07:32, szerda | Belföld
Átadták az M44-es gyorsforgalmi út M5-ös autópálya és Szentkirály közötti szakaszát
Átadták az M44-es gyorsforgalmi útnak az M5-ös autópályát és Szentkirályt összekötő több mint 30 kilométer hosszú új szakaszát, amelynek köszönhetően Kecskeméttől immár Békéscsabáig kétszer kétsávon közlekedhetnek az autósok
2025. Április 16. 07:30, szerda | Belföld
Versenyfelügyeleti eljárást indított a GVH a Spar és az Auchan ellen
2025. Április 16. 07:28, szerda | Belföld
Tízből hat általános iskolás diák szakképzési intézményt választ
Már tízből hat diák az általános iskola nyolcadik évfolyama után szakképzési intézményt választ a továbbtanulásra
2025. Április 16. 07:25, szerda | Belföld
Az amerikai pénzügyminisztérium levette Rogán Antalt a szankciós listáról
Az amerikai pénzügyminisztérium levette Rogán Antal Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető minisztert a szankciós listáról, ami világosan bizonyítja azt, hogy más szelek fújnak Washingtonban